Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 14 Kasım’da yapılan Reklam Kurulu toplantısında görüşülen 176 dosyadan 153’ü mevzuata aykırı bulunurken, durdurma cezaları ile birlikte toplam 16.7 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Böylelikle, yılın ilk 11 ayında Kurul tarafından toplam bin 838 adet dosya hakkında bin 623 durdurma cezasının yanı sıra toplam 92.5 milyon lirası idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Kurul’un son toplantısının ana gündem konusunu indirimli satış reklamları ile sağlık beyanı içeren reklamlar oluşturdu.
Bakanlık takipte
Bakanlık açıklamasında şunlar kaydedildi:
“Özellikle kasım ayında gerçekleştirilen ve ‘efsane kasım indirimleri’, ‘şahane cuma indirimleri’ gibi isimlerle adlandırılan, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği indirimli satış kampanyaları, Reklam Kurulu tarafından yakından takip edilmekte, tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımlar uygulanmaktadır. Bu kapsamda, artık elektronik ticarette geleneksel hale gelen “kasım indirimleri”ne ilişkin reklamlar başta olmak üzere indirimli satış reklamları reklam kurulu tarafından inceleme altına alınmış olup, bu ay kurul gündemine intikal eden 16 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 2.7 milyon lira idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.”
Milliyet, Reklam Kurulu’nun kasım indirimlerine ilişkin aldatıcı reklamları incelediğini dünkü manşetiyle okurlarına duyurmuştu.